Одноразову допомогу через втрату працездатності призначено 2 448 потерпілим на виробництві

За оперативними даними Фондом соціального страхування України за вісім місяців 2018 року було профінансовано надання одноразових допомог в разі стійкої втрати професійної працездатності 2 448 потерпілим на виробництві, на що направлено близько 28,7 млн грн.

Право на отримання потерпілим одноразової допомоги настає з дня встановлення МСЕК стійкої втрати працездатності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання. Розмір виплати залежить від ступеня втрати працездатності, виходячи з 17 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на день настання права потерпілого на страхову виплату.

Для призначення одноразової допомоги необхідно подати визначений перелік документів. У разі, якщо потерпілий за станом здоров’я чи з інших причин не може їх одержати та/або подати, це здійснює відповідний страховий експерт робочого органу виконавчої дирекції Фонду.

До робочого органу виконавчої дирекції Фонду подаються:

1) заява потерпілого про призначення страхових виплат;

2) акт про нещасний випадок, пов’язаний з виробництвом, за формою Н-1 (якщо стався нещасний випадок);

3) акт (спеціального) розслідування нещасного випадку (аварії), що стався (сталася), за формою Н-5 (якщо такий складався);

4) акт розслідування хронічного професійного захворювання за формою П-4 (якщо таке встановлено);

5) рішення суду про встановлення факту нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання (якщо було засідання суду з цього питання);

6) висновок МСЕК про ступінь втрати професійної працездатності;

7) довідка про середню заробітну плату (дохід);

8) копія трудової книжки або витяг з неї, засвідчені страхувальником або підписом працівника робочого органу виконавчої дирекції Фонду при пред’явленні оригіналу;

9) довідка про розмір пенсії по інвалідності (якщо вона призначена) унаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання (у тому числі про розмір одержуваних надбавок), якщо пенсія призначена до 11.10.2017;

10) довідка будинку-інтернату для громадян похилого віку та інвалідів або пансіонату для ветеранів війни та праці про розмір вартості утримання потерпілого в ньому;

11) протокол засідання комісії з питань охорони праці підприємства, а у разі, якщо вона не створена на підприємстві, комісії з питань вирішення спорів при робочих органах виконавчої дирекції Фонду про відсоток зменшення розміру одноразової допомоги потерпілому на виробництві (у разі встановлення комісією з розслідування нещасного випадку, що ушкодження здоров’я настало не лише з причин, що залежать від роботодавця, а і внаслідок порушення застрахованою особою нормативних актів про охорону праці).

Документи формуються у справу про страхові виплати та зберігаються в управлінні (відділенні) Фонду. До справи додаються відомості про заробітну плату (дохід) потерпілого з Державного реєстру застрахованих осіб.

Одночасно із зазначеною допомогою Фондом призначаються також щомісячні страхові виплати. Сьогодні вони фінансуються для майже 207,7 тис. потерпілих на виробництві та членів їх сімей.

 

Показник ефективності медичної реабілітації за кошти Фонду сягнув 83,4%, охоплення - 100%

Відновне лікування на базі реабілітаційних відділень санаторно-курортних закладів, що надається застрахованим особам безоплатно, за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, має показник ефективності 83,4% у лікуванні складних патологій. Охоплення послугою серед працевлаштованих сягає 100% потреби.

За словами голови правління Фонду соціального страхування України Володимира Саєнка, одним із головних чинників високих показників результативності відновного лікування є оперативність – пацієнти направляються до санаторно-курортних закладів зі стаціонару лікарні. «Медична реабілітація спрямована не лише на закріплення результатів стаціонарного лікування, а на повноцінне його продовження, упередження ускладнень і первинної інвалідності. Із загальної кількості застрахованих осіб, які пройшли реабілітацію за кошти Фонду у першому півріччі 2018 року, 10 669 осіб, або 83,4% повністю відновили працездатність та приступили до роботи одразу після виписки із санаторію. Це люди, які перенесли інсульти, черепно-мозкові травми, операції на серці, легенях тощо», – зазначає В. Саєнко.

Тривалість відновного лікування за рахунок коштів ФССУ становить до 24 днів і фінансується Фондом 100-відсотково для кожної застрахованої особи, яка має медичні покази для його проходження.

У розрізі профілів реабілітаційного лікування, найвищий показник ефективності має медико-психологічна реабілітація учасників АТО – працездатність відновлено повністю у 100% пацієнтів. У застрахованих осіб, які отримали відновне лікування у підгострому періоді після оперативних втручань на органах травлення, сечостатевої системи, жіночих статевих органах, працездатність відновлено у 97,7% від загальної кількості. Ефективність реабілітації після оперативних втручань на органах зору – повне відновлення працездатності у 88,7% осіб.

Серед пролікованих застрахованих осіб за профілем м’язово-скелетної реабілітації (підгострий період після ортопедичних та травматологічних операцій, ревматологічні захворювання, підгострий період опіків) повне відновлення працездатності становило 82,7%. Показник ефективності за профілем кардіо-пульмонарної реабілітації (підгострий період інфаркту міокарда, стан після пролікованої нестабільної стенокардії, після операцій на серці; підгострий період після захворювань легень, після операцій на легенях; цукровий діабет) – 81,4%.

Нагадаємо, пройти відновне лікування в реабілітаційному відділенні санаторно-курортного закладу після перенесених захворювань і травм за кошти ФССУ має право кожна застрахована особа за наявності медичних показань – сьогодні під опікою Фонду більше 12 млн осіб, які мають офіційне працевлаштування, або є фізичними особами-підприємцями.

Роботодавці зможуть подавати електронні заяви-розрахунки з 01 жовтня, затверджено примірний договір

Заява-розрахунок для надання допомоги за листками непрацездатності, по вагітності та пологах, на поховання, а також деяких виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України з 01 жовтня 2018 року може бути подана страхувальником (роботодавцем) в електронному вигляді. Відповідне положення затверджено постановою правління Фонду від 19.07.2018 № 12.

З метою створення належних умов експлуатації автоматизованої інформаційної системи приймання електронних документів від страхувальників, наказом виконавчої дирекції ФССУ від 25 вересня 2018 року № 442-од затверджено Примірний договір про подання електронних документів до Фонду соціального страхування України.

«З першого жовтня оформлена заява-розрахунок, повідомлення про виплату коштів застрахованим особам і звіти можуть бути передані роботодавцем і прийняті Фондом в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису. До цього форма електронної подачі була реалізована лише для звітності Ф4-ФСС з ТВП, у той час як заяви-розрахунки страхувальникам здебільшого доводилось подавати особисто або поштою. Це негативно впливало на терміни подачі, а, отже, на оперативність виплат працюючим», – зазначає голова правління Фонду соціального страхування України Володимир Саєнко.

Для подачі заяв-розрахунків, повідомлень про виплату коштів застрахованим особам і звітності по використанню коштів Фонду у електронному вигляді, страхувальники мають звернутись до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або їх відділень для укладення відповідних договорів.

Створення страхувальником електронних документів здійснюється за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення. Робочий орган виконавчої дирекції Фонду забезпечує відправлення страхувальнику трьох видів квитанцій: про одержання електронного документа, що засвідчує факт і час його одержання; про надходження електронного документа, що за результатами перевірки засвідчує факт і час його відправлення; про приймання електронного документа, що засвідчує факт і час приймання (неприймання) електронного документа та внесення його даних у базу.

Спосіб подання документів визначається роботодавцями на добровільних засадах, подання електронних документів надає страхувальнику право не подавати їх на паперових носіях. Водночас, зберігається можливість подачі заяви-розрахунку безпосередньо до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення за своїм місцезнаходженням чи місцем проживання.

У разі подання документа в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису роздрукована заява-розрахунок разом із наданими застрахованими особами документами, на підставі яких призначались окремі виплати та матеріальне забезпечення, зберігається у страхувальника.

Страхувальники Волноваського району для укладання договору про подання електронних документів до Фонду соціального страхування України повинні звернутися до Волноваського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області за адресою: м.Волноваха, вул.. Центральна, 14, телефон (06244) 45901

Завершився фінал VI Всеукраїнської спартакіади «Сила духу» серед потерпілих на виробництві

З 12 по 14 вересня у місті Ужгороді пройшли фінальні змагання VI Всеукраїнської спартакіади «Сила духу». До фіналу вийшли майже 300 чоловіків і жінок, потерпілих внаслідок нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, які змагались у шести видах спорту: армспорті, бомбаскеті, гирьовому спорті, дартсі, настільному тенісі та шахах.

За результатами триденних змагань в особистій першості перемогу здобули 17 учасників, головні кубки спартакіади отримали збірні команди Дніпропетровської, Донецької та Тернопільської областей, які вибороли відповідно перше, друге та третє місця в загальнокомандній першості.

«Коли людина готує себе до змагань, це зміцнює здоров’я, допомагає мисленню. Людина продовжує жити повноцінно, ставить собі цілі - без цілей не має життя», - говорить Петро Тимощук, учасник збірної команди Одеської області.

Організатором Всеукраїнської спартакіади є Фонд соціального страхування України, під опікою якого знаходиться понад 207 тисяч осіб, які отримали травму чи професійне захворювання через трудову діяльність. Змагання були започатковані у 2013 році.

«Це вже шоста спартакіада, яку організовує Фонд. Щороку до участі долучаються понад 2 000 осіб, і кількість постійно зростає. Це дуже важливий показник - з кожним роком усе більше осіб з інвалідністю повертаються до активного життя», - зазначає голова правління Фонду соціального страхування України Володимир Саєнко.

Відбірні змагання тривали упродовж трьох місяців, участь у них взяли 2 269 спортсменів-аматорів з 25 регіонів, які представляли 267 команд міст та районів.

В.о. директора виконавчої дирекції Фонду Сергій Нестеров наголошує - головною метою заходу залишається соціальна і психологічна реабілітація: «Головний результат заходу - його натхненні учасники, з неймовірним блиском в очах і новими прагненнями, жагою до повноцінного та багатогранного життя».

Постійні учасники спартакіади підготовку до щорічних всеукраїнських змагань не припиняють: «Посилено почала тренуватись десь за півроку до спартакіади. Займаюсь три- чотири години на добу», - зазначає Людмила Кірковська (настільний теніс на візку, збірна Донецької області).

«Я була лежачою, не було навіть віри спочатку, що я стану на ноги. А зараз я кидаю м’яч у кільце - змагаюсь у бомбаскеті. А в минулі роки ще грала в дартс і настільний теніс», - говорить учасниця спартакіади Тетяна Красновецька (збірна Вінницької області).

Змагання пройшли в Ужгородському спорткомплексі «Юність», призери були нагороджені медалями, кубками та цінними подарунками.

Прес-служба виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України

        

Шоста Всеукраїнська спартакіада «Сила духу» успішно фінішувала

14 вересня після завершення фінальних змагань VI Всеукраїнської спартакіади «Сила духу», що протягом трьох днів проходили в Ужгородському споркомплексі «Юність», відбулася урочиста церемонія нагородження переможців та закриття спартакіади.

Почесними гостями дійства були: в.о. директора виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України Сергій Нестеров, заступник Ужгородського міського голови Ігор Фартушок, начальник управління молоді та спорту Закарпатської обласної державної адміністрації Віталій Ерфан.

Вони і провели нагородження переможців у 17 видах змагань в особистій першості з армспорту, бомбаскету, гирьового спорту, дартсу, настільного тенісу та шахів. Крім медалей та дипломів, призери були відзначені цінними подарунками. Своїх володарів отримали також кубки за перемогу в командній першості з видів спорту.

Головними ж тріумфаторами спартакіади стали збірні команди Дніпропетровської, Донецької та Тернопільської областей, які вибороли відповідно перше, друге та третє місця в загальнокомандній першості.

У своєму заключному слові Сергій Нестеров подякував керівництву влади гостинного закарпатського краю, які стали надійними партнерами в організації змагань, допомогли створили всі належні умови для успішного проведення спартакіади. Такі стосунки, на його думку, є взірцем поєднання зусиль багатьох установ задля втілення добрих справ.

Також висловив щиру подяку усім тим, хто був долучений до організації спартакіади та вклали в цю справу частинку своєї душі.

«Є переможці, проте переможених немає. Підстави для такого твердження дає та неймовірна атмосфера спорту, дружби та єднання, яка панувала на змагальних майданчиках і поза ними. Кожен з вас був долучений до цього великого свята, відгомін якого, переконаний, ще довго буде лунати у ваших серцях. Приємно бачити вас такими натхненими, з неймовірним блиском в очах і жагою до життя. До повноцінного, багатогранного і справжнього життя!», - зазначив С.Нестеров на завершення свого виступу та оголосив спартакіаду закритою.

Тож до нових зустрічей!

Особи з інвалідністю через професійні травми мають право на забезпечення медичним доглядом і побутовим обслуговуванням за рахунок коштів Фонду

Фондом соціального страхування України здійснюється фінансування виплат для забезпечення потерпілих внаслідок нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань спеціальним медичним доглядом, постійним стороннім доглядом або побутовим обслуговуванням у обсязі 100% потреби. Необхідність зазначених видів послуг визначають медико-соціальні експертні комісії (МСЕК).

За оперативними даними, упродовж восьми місяців 2018 року ФССУ здійснив виплати на спеціальний медичний догляд для 690 осіб з інвалідністю внаслідок трудового каліцтва, на постійний сторонній догляд – для 2349 осіб, на побутове обслуговування – для 2918 потерпілих на виробництві.

Сума витрат на необхідний догляд за потерпілим залежить від виду догляду, встановленого МСЕК, і не може бути меншою (на місяць) від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на день виплати, – на спеціальний медичний догляд; половини розміру мінімальної заробітної плати – на постійний сторонній догляд; чверті розміру мінімальної заробітної плати – на побутове обслуговування.

Облік потерпілих, які мають право на забезпечення спеціальним медичним доглядом, постійним стороннім доглядом та побутовим обслуговуванням, ведуть робочі органи виконавчої дирекції Фонду за місцезнаходженням справ про страхові виплати потерпілих. Для взяття на облік потерпілий (законний представник потерпілого) повинен подати до робочого органу виконавчої дирекції Фонду заяву про забезпечення необхідними видами догляду.

До заяви додаються копії висновку МСЕК про потребу у забезпеченні необхідними видами догляду та індивідуальної програми реабілітації (у разі відсутності зазначених документів у справі), завірені працівником робочого органу виконавчої дирекції Фонду на підставі пред’явлених потерпілим оригіналів цих документів.

Розрахунок середньоденної заробітної плати для нарахування матеріального забезпечення від Фонду

Сума виплат у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності (оплата за лікарняними) та допомоги по вагітності та пологах обчислюється, виходячи із середньоденної заробітної плати застрахованої особи. Порядок обчислення середньої заробітної плати для надання матеріального забезпечення від Фонду соціального страхування України затверджено постановою КМУ від 26.09.2001 № 1266.

Відповідно до зазначеного Порядку, середньоденна заробітна плата (дохід, грошове забезпечення) обчислюється шляхом ділення нарахованої за розрахунковий період (12 календарних місяців) заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на яку нарахований єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, на кількість календарних днів зайнятості у розрахунковому періоді без урахування календарних днів, невідпрацьованих з поважних причин. До поважних причин відносяться: тимчасова непрацездатність, відпустка у зв’язку з вагітністю та пологами, відпустка по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та шестирічного віку за медичним висновком, відпустка без збереження заробітної плати.

При обчисленні середньої заробітної плати (доходу) для забезпечення допомогою по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах враховуються всі види заробітної плати (доходу) в межах граничної суми місячної заробітної плати, на яку нараховуються страхові внески на страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності.

Загальний приклад розрахунку середньоденної заробітної плати:

( Х1 +Х2 + Х3 + Х4 + Х5 + Х6 + Х7 + Х8 + Х9 + Х10 + Х11 + Х12) / 365*,

де Х1, Х2, … – заробітна плата застрахованої особи за кожен з 12 місяців розрахункового періоду, що передував місяцю, в якому настав страховий випадок.

*Календарні дні за 12 місяців розрахункового періоду (невідпрацьовані з поважних причин дні (за наявності), необхідно виключити із розрахунку). Також із розрахунку виключаються місяці розрахункового періоду (з першого до першого числа), в яких застрахована особа не працювала з поважних причин. Святкові та вихідні дні не виключаються з розрахункового періоду.

Приклад розрахунку середньоденної заробітної плати, якщо у розрахунковому періоді (12 календарних місяців) перед настанням страхового випадку застрахована особа з поважних причин не мала заробітку, або страховий випадок настав у перший день роботи:

Х / 30,44,

де Х – тарифна ставка (посадовий оклад) або її частина, встановлена на день настання страхового випадку.

Мінімальна гарантія розміру допомоги по вагітності та пологах

Якщо сума допомоги по вагітності та пологах у розрахунку на місяць є меншою за розмір допомоги, обчислений із мінімальної заробітної плати, встановленої на час настання страхового випадку, застрахованій особі нараховується допомога по вагітності та пологах, виходячи із встановленої мінімальної заробітної плати: (Х / 30,44) • У, де Х – мінімальна заробітна плата, встановлена на час настання страхового випадку, У – тривалість листка непрацездатності по вагітності та пологах у днях.

Максимальна величина

Сума допомоги по тимчасовій непрацездатності й допомоги по вагітності та пологах у розрахунку на місяць не повинна перевищувати розміру максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, з якої сплачувались страхові внески до Фонду.

Обмеження розміру матеріального забезпечення

Якщо протягом дванадцяти місяців перед настанням страхового випадку застрахована особа має страховий стаж менше шести місяців:

а) допомога по тимчасовій непрацездатності обчислюється, виходячи з нарахованої заробітної плати, з якої сплачуються страхові внески, але в розрахунку на місяць не вище за розмір мінімальної заробітної плати, встановлений законом у місяці настання страхового випадку;

б) допомога по вагітності та пологах обчислюється, виходячи з нарахованої заробітної плати, з якої сплачуються страхові внески, але в розрахунку на місяць не вище двократного розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом у місяці настання страхового випадку.

Нагадаємо, допомога по вагітності та пологах складає 100% середньоденної заробітної плати за весь період відпустки по вагітності та пологах і не залежить від страхового стажу.

Допомога з тимчасової втрати працездатності виплачується Фондом, починаючи з 6-го дня тимчасової непрацездатності й до моменту одужання або встановлення МСЕК інвалідності. Розмір зазначеної допомоги залежить від тривалості страхового стажу та складає 50% середньоденної заробітної плати (якщо стаж не перевищує 3 років), 60% (при стажі від 3 до 5 років), 70% (від 5 до 8 років) і 100% (якщо стаж – понад 8 років, або за наявності пільг відповідно до законодавства).

ФОП мають право на отримання матеріального забезпечення і соціальних послуг від Фонду

Страхуванню у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, а також від нещасного випадку на виробництві підлягають усі працевлаштовані на підприємствах, в установах, організаціях, незалежно від форми власності та господарювання, особи. Зокрема, застрахованими у Фонді соціального страхування України є фізичні особи-підприємці та самозайняті особи, які мають право на отримання за кошти Фонду матеріального забезпечення, страхових виплат і соціальних послуг. На обліку у Фонді знаходиться 1,78 млн фізичних осіб.

В Волноваському відділенні управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області на обліку знаходиться 2944 фізичних осіб-підприємців.

За 8 місяців 2018 року застраховані фізичні особи-підприємці Волноваського району отримали за кошти Фонду соціального страхування України матеріальне забезпечення на суму 187,6 тис.грн (33,0 тис.грн – допомога по тимчасовій втраті працездатності, 154.6 тис.грн – допомога по вагітності та пологах).

Фінансування допомог і послуг для фізичних осіб-підприємців і самозайнятих осіб здійснюється Фондом на загальних для застрахованих осіб підставах. Зокрема, оскільки фізична особа-підприємець є для себе одночасно страхувальником (роботодавцем) і застрахованою особою, Фонд соціального страхування України здійснює перерахування коштів матеріального забезпечення на окремий поточний рахунок ФОП, як страхувальника, для подальшої виплати йому як застрахованій особі.

Враховуючи зазначене, робочі органи виконавчої дирекції Фонду в розумінні Податкового кодексу України не виступають податковим агентом, оскільки не здійснюють нарахування та виплату застрахованій особі матеріального забезпечення, натомість здійснюють його фінансування на рахунок роботодавця для виплати працівнику.

Зазначимо, застрахована особа – фізична особа, яка відповідно до законодавства підлягає загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачується чи сплачувався у встановленому законом порядку єдиний внесок.

З 01 січня 2016 року розмір єдиного внеску для усіх категорій платників єдиного внеску (крім пільгових категорій) визначено в єдиному розмірі – 22 відсотки бази нарахування єдиного внеску. Оскільки з зазначеного терміну фізичні особи-підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, є платниками єдиного внеску на загальних підставах, вони є застрахованими особами.

  • Ban Pr
  • Ban Urad
  • Ban Vr
  • Ban Don

© 2018 Волноваська районна державна адміністрація. Використання будь-яких матеріалів, що опубліковані на цьому сайті, дозволяється при умові посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на офіційний сайт.

logo
Донецька область,
   м. Волноваха, вул. Героїв 51 ОМБр, 1
(06244) 4-14-37
vrga@volnov.dc.ukrtel.net