Органам місцевого самоврядування розширено обсяг повноважень: роз'яснення ДПС

Дата: 07.02.2022 11:01
Кількість переглядів: 963

Законом № 1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» (далі - Закон № 1914) змінено (розширено) обсяг повноважень органів місцевого самоврядування.

У частині одержання податкової інформації від податкових органів

Зокрема, в переліку функцій контролюючого органу передбачено подання органам місцевого самоврядування такої звітності (у тому числі по платниках податків - юридичних особах) у розрізі джерел доходів згідно з Бюджетним кодексом (підпункт 19-1.1.53 пункту 19-1.1 статті 19-1 розділу І Кодексу, абзаци четвертий - шостий підпункту 12.3.3 пункту 12.3 статті 12 розділу І Кодексу):

  • про суми нарахованих та сплачених податків та/або зборів, суми податкового боргу та надмірно сплачених до місцевих бюджетів податків та/або зборів на відповідних територіях;
  • про суми списаного безнадійного податкового боргу; суми розстрочених і відстрочених грошових зобов'язань та/або податкового боргу платників податків, які повинні бути сплачені до місцевих бюджетів на відповідних територіях; суми наданих податкових пільг, включаючи втрати доходів бюджету від їх надання.

Закон № 1914 уточнив, що таку звітність органи місцевого самоврядування вправі отримувати від податкових органів за запитом у розрізі всіх платників податків, а не лише по юридичних особах, як це було передбачено до 1 січня 2022 року (абзаци сьомий і восьмий підпункту 12.3.3 пункту 12.3 статті 12 розділу І Кодексу). Унаслідок таких змін у органів місцевого самоврядування з'являється можливість одержувати більш якісну інформацію, необхідну для планування бюджетів та моніторингу їх виконання.

Щодо надання податкової інформації

Також Законом № 1914 до повноважень органів місцевого самоврядування віднесено надання інформації контролюючому органу за місцезнаходженням земельних ділянок щодо виділених земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) на підставі рішень органу місцевого самоврядування з наданням копій наступних документів:

  • документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України (паспорта громадянина);
  • реєстраційного номера облікової картки платника податків;
  • кадастрового плану земельної ділянки з проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв);
  • сертифіката на право на земельну частку (пай) (за наявності) (новий підпункт 12.4.5 пункту 12.4 статті 12 розділу І Кодексу).

Ця інформація потрібна податковим органам для нарахування земельного податку фізичним особам - власникам зазначених земельних ділянок, і контролю за його сплатою. Передбачено, що таку інформацію надаватимуть в електронному вигляді в порядку та за формою, затвердженими Кабінетом Міністрів.

Важливо! Надання зазначеної інформації контролюючим органом на користь органів місцевого самоврядування не вважається розголошенням інформації з обмеженим доступом та/або поширенням персональних даних без згоди суб'єкта персональних даних (новий абзац другий підпункту 21.1.5 пункту 21.1 статті 21 розділу І Кодексу).

 


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь