Сексизм – це упереджене ставлення чи дискримінація людей через їхню стать або гендерну ідентичність.
Сексизм може проявлятися скрізь, зокрема у рекламі.
До прикладу, напівоголена жінка рекламує автосалон чи будівельний магазин. Квітковий магазин в рекламі пропонує розмір букета, який треба подарувати дівчині залежно від того як завинив перед нею хлопець. Або ж двозначні слогани, які натякають на стосунки за купівлю айфона. Словом, використання зображень тіла, сексуальних підтекстів тощо в контексті, де вони недоречні.
Якщо ви зустрічали подібну рекламу, вважаєте, що це сексизм, дискримінація за статтю і вас це обурює — на це можна скаржитися.
Як скаржитися
Насамперед слід зібрати докази – фото рекламної продукції або носіїв реклами. Це потрібно для подальшої ідентифікації порушника законодавства і притягнення його до відповідальності.
Відповідні докази разом з письмовим зверненням потрібно направити до уповноважених державних органів, а саме:
щодо захисту прав споживачів реклами - Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів;
щодо реклами в ефірі телерадіоорганізацій усіх форм власності – до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення.
Як може допомогти система БПД:
Люди, які постраждали від різних форм дискримінації, можуть отримати безоплатну первинну правничу допомогу – консультації та розʼяснення, допомогу в складенні заяв, скарг, крім документів для звернення до суду.
Отримати безоплатну вторинну правничу допомогу — складення документів для звернення до суду, представництво в суді — можуть визначені категорії людей:
постраждалі від домашнього насильства чи насильства за ознакою статі;
внутрішньо переміщені особи;
люди з низьким доходом (менш ніж два прожиткові мінімуми для працездатних осіб);
та інші категорії, наведені у статті 14 Закону України «Про безоплатну правничу допомогу»: https://bit.ly/3QCy1Y8.
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)